Cast & Creatives

Jesus
Jeangu Macrooy
Judas
Lucas Hamming
Pilate
Edwin Jonker
Mary Magdalene
Magtel de Laat
King Herod
Alex Klaasen
King Herod (Alternate)
Paul de Leeuw
Caiaphas
Richard Spijkers
Annas
Jules Avery
Simon
Stijn Proesmans
Peter
Gino Korsèl
Valerie Lai
Ensemble
Tim Stuart
Ensemble
Susana Bijtelaar Ixcot
Ensemble
Stef van Gelder
Ensemble
Sofia Ferri
Ensemble
Shay Lachman
Ensemble
Quinten de Smedt
Ensemble
Marieke Goemans
Ensemble
Lysanne van der Sijs
Ensemble
Loes Bettonviel
Ensemble
Leanne Lena
Ensemble
Kevin Manuputty
Ensemble
Jasper van den Brink
Ensemble
Dave Rijnders
Ensemble
Alicia Boedhoe
Ensemble
Fleur Renes
Ensemble
Jeangu Macrooy
Jesus
De muzikale reis van Jeangu Macrooy begint als hij op zijn dertiende een gitaar krijgt van zijn ouders en met zijn tweelingbroer Xillan een muzikaal duo vormt. Jeangu’s muzikale ambities zijn echter groot, dus vertrekt hij in 2014 vanuit Suriname naar Nederland. Daar ontmoet hij producer/componist Perquisite, die hem tekent bij zijn label Unexpected Records en hem als muziekproducer en manager bijstaat. Vanaf de release van zijn debuut-EP Brave Enough stapt Jeangu met zevenmijlslaarzen door de Nederlandse muziekwereld: hij wordt 3FM Talent, doet mee aan de Popronde, speelt voorprogramma’s van o.a. Blaudzun en Selah Sue, is regelmatig te gast bij De Wereld Draait Door, staat op Noorderslag en wordt genomineerd voor de Edison Pop als Beste Nieuwkomer.
Jeangu’s soulvolle debuutalbum High On You wordt genomineerd voor een Edison Pop in de categorie Beste Album en brengt Jeangu en zijn band onder meer naar Lowlands en North Sea Jazz. Daarop volgt een homecoming show in Suriname, waar op dat moment single High On You al zeven weken op één in de charts staat. Terug in Nederland zien meer dan drie miljoen mensen hem schitteren in The Passion en verzorgt hij het voorprogramma van Curtis Harding en Ayo op hun Duitse tournees. Op zijn tweede album Horizon laat Jeangu meer diversiteit zien. Hij is een zelfverzekerde artiest geworden, die gedreven door nieuwsgierigheid en levenslust de wereld verkent. De albumpresentatie vindt plaats in een uitverkochte Paradiso grote zaal waarna een nieuwe clubtour door Nederland volgt.
Begin 2020 wordt aangekondigd dat Jeangu Nederland zal vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival met zijn nummer Grow . Het Songfestival kan niet doorgaan in verband met de Covid-19 pandemie maar Jeangu’s inzending ontvangt een golf aan (inter)nationale lof: een première op nationale televisie, plaatsingen in Spotify’s New Music Friday playlists in twaalf landen, (cover) artikelen in alle nationale kranten, miljoenen streams en views en een plaats in de Nederlandse hitlijsten. Op 4 maart 2021, precies een jaar na de release van Grow komt Birth Of A New Age uit, Jeangu’s nieuwe inzending voor het Songfestival. De door Kevin Osepa geregisseerde videoclip, die deels wordt opgenomen in het Rijksmuseum, is inmiddels meer dan 1.5 miljoen keer bekeken en de song wordt onder andere opgepikt door de The New York Times.
Jeangu Macrooy’s derde studio album Summer Moon, dat hij maakte samen met producer Bud Kolk en uitkomt op 11 november 2022, is zijn meest openhartige album tot nog toe. In tien uitgesproken songs zingt Jeangu over de hunkering naar het beginnen van een totaal nieuw leven (Paris), het idee dat het gras altijd groener lijkt te zijn bij de ander (A Little Greener, een samenwerking met Pete Philly), de angst en onzekerheid die je kan voelen bij een open relatie (Come Back), toegeven aan je lusten (Forbidden Fruit) en het vieren van het leven (Alive). Qua sound keert Jeangu op Summer Moon deels terug naar het soulvolle geluid van zijn debuutalbum High On You, maar er zijn ook elektronische invloeden hoorbaar.
De muzikale reis van Jeangu Macrooy begint als hij op zijn dertiende een gitaar krijgt van zijn ouders en met zijn tweelingbroer Xillan een muzikaal duo vormt. Jeangu’s muzikale ambities zijn echter groot, dus vertrekt hij in 2014 vanuit Suriname naar Nederland. Daar ontmoet hij producer/componist Perquisite, die hem tekent bij zijn label Unexpected Records en hem als muziekproducer en manager bijstaat. Vanaf de release van zijn debuut-EP Brave Enough stapt Jeangu met zevenmijlslaarzen door de Nederlandse muziekwereld: hij wordt 3FM Talent, doet mee aan de Popronde, speelt voorprogramma’s van o.a. Blaudzun en Selah Sue, is regelmatig te gast bij De Wereld Draait Door, staat op Noorderslag en wordt genomineerd voor de Edison Pop als Beste Nieuwkomer.
Jeangu’s soulvolle debuutalbum High On You wordt genomineerd voor een Edison Pop in de categorie Beste Album en brengt Jeangu en zijn band onder meer naar Lowlands en North Sea Jazz. Daarop volgt een homecoming show in Suriname, waar op dat moment single High On You al zeven weken op één in de charts staat. Terug in Nederland zien meer dan drie miljoen mensen hem schitteren in The Passion en verzorgt hij het voorprogramma van Curtis Harding en Ayo op hun Duitse tournees. Op zijn tweede album Horizon laat Jeangu meer diversiteit zien. Hij is een zelfverzekerde artiest geworden, die gedreven door nieuwsgierigheid en levenslust de wereld verkent. De albumpresentatie vindt plaats in een uitverkochte Paradiso grote zaal waarna een nieuwe clubtour door Nederland volgt.
Begin 2020 wordt aangekondigd dat Jeangu Nederland zal vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival met zijn nummer Grow . Het Songfestival kan niet doorgaan in verband met de Covid-19 pandemie maar Jeangu’s inzending ontvangt een golf aan (inter)nationale lof: een première op nationale televisie, plaatsingen in Spotify’s New Music Friday playlists in twaalf landen, (cover) artikelen in alle nationale kranten, miljoenen streams en views en een plaats in de Nederlandse hitlijsten. Op 4 maart 2021, precies een jaar na de release van Grow komt Birth Of A New Age uit, Jeangu’s nieuwe inzending voor het Songfestival. De door Kevin Osepa geregisseerde videoclip, die deels wordt opgenomen in het Rijksmuseum, is inmiddels meer dan 1.5 miljoen keer bekeken en de song wordt onder andere opgepikt door de The New York Times.
Jeangu Macrooy’s derde studio album Summer Moon, dat hij maakte samen met producer Bud Kolk en uitkomt op 11 november 2022, is zijn meest openhartige album tot nog toe. In tien uitgesproken songs zingt Jeangu over de hunkering naar het beginnen van een totaal nieuw leven (Paris), het idee dat het gras altijd groener lijkt te zijn bij de ander (A Little Greener, een samenwerking met Pete Philly), de angst en onzekerheid die je kan voelen bij een open relatie (Come Back), toegeven aan je lusten (Forbidden Fruit) en het vieren van het leven (Alive). Qua sound keert Jeangu op Summer Moon deels terug naar het soulvolle geluid van zijn debuutalbum High On You, maar er zijn ook elektronische invloeden hoorbaar.

Lucas Hamming
Judas
Bio volgt….
Bio volgt….

Edwin Jonker
Pilate
Edwin studeerde na het behalen van zijn HAVO en VWO diploma twee jaar Geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heeft hij de stap naar het acteren gemaakt.
In het theater was hij de afgelopen seizoenen onder ander te zien als Natte Harry in Sister Act, als Curtis in de grote tour van Dreamgirls en vertolkte hij de hoofdrol in A Chorus Line. Daarvoor stond hij in de musicals Home (Julius), Rent (Tom Collins), Copacabana (Ricco), The Lion King (Mufasa), Billy Holliday (o.a. Lester Young) en Miss Saigon (John). In 2018 was hij te zien tijdens de tours van The Color Purple en Driving Miss Daisy, gevolgd door de rol van Oliver Warbucks in de musical Annie in 2019 In 2001 kreeg hij een John Kraaykamp Musical Award voor Beste Mannelijke Bijrol voor zijn vertolking van de rol van Tom Collins in Rent en in 2013 werd hij genomineerd voor deze zelfde award voor zijn vertolking van de rol van Natte Harry in Sister Act.
Hij speelde in de films Oesters van Nam Kee, Madame Jeannette, Trage Liefde, Stiletto’s, Vox Populi, Polonaise en Bella Bettien. Grote indruk maakte hij naast Isa Hoes met de hoofdrol in de speelfilm De Ontsnapping, zag je hem in Tuintje in mijn Hart en meest recentelijk in de bioscoopfilms F*ck de Liefde, Just Say Yes en De Club van Lelijke Kinderen. Ook spreekt Edwin regelmatig tekenfilms in, zo was hij de Nederlandse stem in van Will Smith in de animatiefilm Shark Tale en is hij onder andere te horen als de Nederlandse Jeronimus Jangle in de Netflix Kerstfilm Jingle Jangle.
Verder zag je Edwin op TV in diverse series: vertolkte de rol van Melvin Klamer in Trauma 24/7, speelde in Costa!, Wet En Waan, Spangen, Baantjer, Alex FM, Lotte, Meiden van de Wit, Voetbalvrouwen, Van God Los (de serie) en in de Belgische misdaadserie Recht op Recht. Op Videoland zie je hem in de komische serie Vaders & Moeders. In Ninja Nanny vertolkte hij de rol van Stanley, speelde hij in 2019 de rol van Jezus in The Passion en was hij dagelijks te zien als Richard van Nooten in Goede Tijden, Slechte Tijden.
Edwin studeerde na het behalen van zijn HAVO en VWO diploma twee jaar Geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heeft hij de stap naar het acteren gemaakt.
In het theater was hij de afgelopen seizoenen onder ander te zien als Natte Harry in Sister Act, als Curtis in de grote tour van Dreamgirls en vertolkte hij de hoofdrol in A Chorus Line. Daarvoor stond hij in de musicals Home (Julius), Rent (Tom Collins), Copacabana (Ricco), The Lion King (Mufasa), Billy Holliday (o.a. Lester Young) en Miss Saigon (John). In 2018 was hij te zien tijdens de tours van The Color Purple en Driving Miss Daisy, gevolgd door de rol van Oliver Warbucks in de musical Annie in 2019 In 2001 kreeg hij een John Kraaykamp Musical Award voor Beste Mannelijke Bijrol voor zijn vertolking van de rol van Tom Collins in Rent en in 2013 werd hij genomineerd voor deze zelfde award voor zijn vertolking van de rol van Natte Harry in Sister Act.
Hij speelde in de films Oesters van Nam Kee, Madame Jeannette, Trage Liefde, Stiletto’s, Vox Populi, Polonaise en Bella Bettien. Grote indruk maakte hij naast Isa Hoes met de hoofdrol in de speelfilm De Ontsnapping, zag je hem in Tuintje in mijn Hart en meest recentelijk in de bioscoopfilms F*ck de Liefde, Just Say Yes en De Club van Lelijke Kinderen. Ook spreekt Edwin regelmatig tekenfilms in, zo was hij de Nederlandse stem in van Will Smith in de animatiefilm Shark Tale en is hij onder andere te horen als de Nederlandse Jeronimus Jangle in de Netflix Kerstfilm Jingle Jangle.
Verder zag je Edwin op TV in diverse series: vertolkte de rol van Melvin Klamer in Trauma 24/7, speelde in Costa!, Wet En Waan, Spangen, Baantjer, Alex FM, Lotte, Meiden van de Wit, Voetbalvrouwen, Van God Los (de serie) en in de Belgische misdaadserie Recht op Recht. Op Videoland zie je hem in de komische serie Vaders & Moeders. In Ninja Nanny vertolkte hij de rol van Stanley, speelde hij in 2019 de rol van Jezus in The Passion en was hij dagelijks te zien als Richard van Nooten in Goede Tijden, Slechte Tijden.

Magtel de Laat
Mary Magdalene
Magtel heeft haar bachelor Muziektheater behaald aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Met haar rol in Het was Zondag in het Zuiden maakte Magtel haar debuut als professionele musicalactrice.
Na haar opleiding heeft Magtel deelgenomen aan het TV- programma Op Zoek Naar… Danny & Sandy. Hierin behaalde ze de finale en is ze uiteindelijk tweede geworden.
Vanaf jongs af aan heeft Magtel bij verschillende bands gezongen en momenteel is ze de leadzangers van de coverband DRIVEN waarmee ze elk weekend op de bühne staat. Ze is te horen op de nieuwe single van Rowwen Hèze: Ma’s Water, speciaal geschreven voor Het was Zondag in het Zuiden.
Magtel heeft haar bachelor Muziektheater behaald aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Met haar rol in Het was Zondag in het Zuiden maakte Magtel haar debuut als professionele musicalactrice.
Na haar opleiding heeft Magtel deelgenomen aan het TV- programma Op Zoek Naar… Danny & Sandy. Hierin behaalde ze de finale en is ze uiteindelijk tweede geworden.
Vanaf jongs af aan heeft Magtel bij verschillende bands gezongen en momenteel is ze de leadzangers van de coverband DRIVEN waarmee ze elk weekend op de bühne staat. Ze is te horen op de nieuwe single van Rowwen Hèze: Ma’s Water, speciaal geschreven voor Het was Zondag in het Zuiden.

Alex Klaasen
King Herod
Alex Klaasen is één van de meest veelzijdige makers van dit moment; hij is acteur, theatermaker en zanger en heeft inmiddels meerdere prestigieuze prijzen op zijn naam. Hij speelde o.a. in Het Klokhuis, Missie Aarde en Welkom in de Gouden Eeuw. Bekendheid kreeg hij met de rol van Yari in Gooische `Vrouwen. In de bioscoop zagen we hem in o.a. Chez Nous en Het Verlangen.
In het theater maakte en speelde Alex samen met Martine Sandifort het cabaretprogramma Volgend jaar lach je d’r om, waarmee hij in 2000 Cameretten en de Pall Mall Export Prijs won. Ook was Alex te zien in zijn solovoorstelling Eindelijk Alleen en maakte en speelde hij in de voorstelling H.E.A.R. met Henry van Loon.
Alex ontving zes Musical Awards voor zijn acteerwerkzaamheden en ontving ook Neerlands Hoop voor Eindelijk Alleen. Tevens ontving hij de prestigieuze Johan Kaartprijs uit handen van André van Duin. Hij schreef de liedteksten voor Lang en Gelukkig, Woef Side Story en De Gelaarsde Poes van het Ro Theater en speelde tevens ook de hoofdrol in de voorstellingen.
Afgelopen seizoenen stond Alex in de theaters met De Alex Klaasen Revue – Showponies 1 en 2. Voor Showponies 1 ontving hij een nominatie voor de Poelifinario en won de Annie M.G. Schmidt-prijs voor het nummer Gewoon Opnieuw uit Showponies 2. Alex won de Poelifinario (de prijs voor het indrukwekkendste cabaretprogramma) voor Showponies 2. Na het grote succes van Showponies 1, 2 en Snowponies is hij aankomend theaterseizoen weer alleen te zien in het theater met No ponies – een éénmansrevue.
Alex Klaasen is één van de meest veelzijdige makers van dit moment; hij is acteur, theatermaker en zanger en heeft inmiddels meerdere prestigieuze prijzen op zijn naam. Hij speelde o.a. in Het Klokhuis, Missie Aarde en Welkom in de Gouden Eeuw. Bekendheid kreeg hij met de rol van Yari in Gooische `Vrouwen. In de bioscoop zagen we hem in o.a. Chez Nous en Het Verlangen.
In het theater maakte en speelde Alex samen met Martine Sandifort het cabaretprogramma Volgend jaar lach je d’r om, waarmee hij in 2000 Cameretten en de Pall Mall Export Prijs won. Ook was Alex te zien in zijn solovoorstelling Eindelijk Alleen en maakte en speelde hij in de voorstelling H.E.A.R. met Henry van Loon.
Alex ontving zes Musical Awards voor zijn acteerwerkzaamheden en ontving ook Neerlands Hoop voor Eindelijk Alleen. Tevens ontving hij de prestigieuze Johan Kaartprijs uit handen van André van Duin. Hij schreef de liedteksten voor Lang en Gelukkig, Woef Side Story en De Gelaarsde Poes van het Ro Theater en speelde tevens ook de hoofdrol in de voorstellingen.
Afgelopen seizoenen stond Alex in de theaters met De Alex Klaasen Revue – Showponies 1 en 2. Voor Showponies 1 ontving hij een nominatie voor de Poelifinario en won de Annie M.G. Schmidt-prijs voor het nummer Gewoon Opnieuw uit Showponies 2. Alex won de Poelifinario (de prijs voor het indrukwekkendste cabaretprogramma) voor Showponies 2. Na het grote succes van Showponies 1, 2 en Snowponies is hij aankomend theaterseizoen weer alleen te zien in het theater met No ponies – een éénmansrevue.

Paul de Leeuw
King Herod (Alternate)
Paul werd geboren op 26 maart 1962 in Rotterdam-IJsselmonde. Hij is een televisiepresentator, cabaretier, programmamaker, schrijver, acteur en zanger. Zijn televisieprogramma’s en muziek zijn veelvuldig bekroond en hij zelf is herhaaldelijk uitgeroepen tot populairste televisiepersoonlijkheid.
In het theater was hij was o.a. te zien in; ‘Stel je moeder niet teleur’ (1985), ‘De rozebotteltijd’ (1987), ‘Beste Maatjes’ (1989), ‘Les Misérables’ (1991) samen met Simone Kleinsma, ‘Wie plukt mij’ (1992), ‘Torch Song Trilogy’ (1996), ‘Heerlijk duurt het langst’ (1998-1999), ‘Art’ (2001), ‘Foxtrot’ (2001), ‘Aan het einde van de regenboog’ (2006-2007), ‘VARA roodshow, 80 jaar VARA’ (2006), ‘Paul en Cor Dichtbij’(2009), ‘Poephoofd’(2012-2013), ‘Ik ben rustig’(2015-2016), ‘Zingen zolang het duurt’ (2014-2015), ‘Vette Pech’ (2018-2019) “60? We zien wel (2022-2023-2024).
Paul heeft vele programma’s gemaakt; Momenteel maakt hij ‘Knoop en de Leeuw’ . In 1990 startte hij met ‘De Schreeuw van de Leeuw’ (1990), vervolgens de komedieserie ‘Seth & Fiona’, ‘Muilen dicht!’, ‘Kinderen voor Kinderen’, ‘Filmpje!’, de succesvolle bioscoopfilm met Bob en Annie de Rooij. ‘Het Feest van Sinterklaas’ (1999), ‘Herberg de Leeuw’ en ‘Zo Vader Zo Zoon’ (2002). ‘PaPaul’ (2003 tot en met 2005), ‘Pauls Parenavond’ (2005), sinds december 2005 presenteert Paul ook zijn format ‘Sint & De Leeuw’. In 2006 start ‘Mooi! Weer de Leeuw’ op Nederland 1 voor de VARA, ‘Pauls Punt!’, en ‘Ranking the Stars’. Het jaar beleefde bovendien een mooi slot met de oudejaarsuitzending ‘Mooi jaar! De Leeuw’. Hij presenteerde de honderdste aflevering van ‘Zomergasten’ (2007) en in 2008 vierde Paul zijn 25-jarige professionele carrière met een legendarische, twaalf uur durende marathonuitzending van ‘Mooi! Weer de Leeuw’ (met een marktaandeel van 36,3%). ‘Top of Flop’ (2009), ‘Lieve Paul’ (2010), ‘X De Leeuw’ en ‘De Leeuw op zondag’, ‘MaDiWoDoVrijdagshow’ (2010&2011), ‘PAU!L’ (2011), ‘Manneke Paul’ voor de Vlaamse commerciële zender VTM. ‘Langs de Leeuw’ (2012), als gastheer in ‘De Kwis’(2013), ‘Wie ben ik?’ als panellid op RTL (2013), ‘Roodkapje’ (2014), ‘Pauls Puber Kookshow’ (2015), ‘Wie steelt mijn show?’ (2017), ‘Lekker Laat! (2017) en ‘Als je alles hebt gehad!’. In 2018 tekende Paul een driejarig presentatiecontract bij RTL Nederland. Hier maakte hij ‘Sint & Paul pakken uit!’, was hij te zien in ‘Hollands Got Talent’ en presenteert ‘Paul Pakt Uit!’.
Paul heeft verschillende cd’s uitgebracht; ‘Voor U Majesteit’ (1991) met hierop het nummer ‘Vlieg met me mee’. De hit ‘Ik wil niet dat je liegt’ stond negen weken op nummer één in de Mega Top 50 (1994). In 1997 waren er al meer dan 1 miljoen cd’s van hem in Nederland verkocht. Voor de cd ‘Encore’ (1996) is Paul onderscheiden met de Gouden Harp. In 1993 en in 2000 ontving hij een Edison.
Paul stond vijf keer achter elkaar in een uitverkocht Ahoy (2000). In 2005 kwam de dvd ‘De Leeuw Brult – Paul de Leeuw Live In Ahoy’ uit, een registratie van de concerten. Het album ‘Mooi! Weer Een CD’ kwam in 2006 uit met zijn grootste hits plus een aantal nieuwe nummers, zoals de hit ‘Une belle histoire / Een mooi verhaal’ met Alderliefste en ‘Ga Niet Weg’. In 2008 verscheen de dvd-box ‘Een kwart eeuw De Leeuw’ en de cd ‘Het Wordt Winter’.
In 2007 gaf Paul vijf concerten met ‘Symphonica in Rosso’ in het Gelredome in Arnhem. De cd ‘Symphonica in Rosso’, die datzelfde jaar werd uitgebracht, kwam binnen op de eerste plaats in de albumlijsten. Paul was gastartiest in de jubileumeditie van ‘De Vrienden van Amstel Live!’ (2018).
Paul werd geboren op 26 maart 1962 in Rotterdam-IJsselmonde. Hij is een televisiepresentator, cabaretier, programmamaker, schrijver, acteur en zanger. Zijn televisieprogramma’s en muziek zijn veelvuldig bekroond en hij zelf is herhaaldelijk uitgeroepen tot populairste televisiepersoonlijkheid.
In het theater was hij was o.a. te zien in; ‘Stel je moeder niet teleur’ (1985), ‘De rozebotteltijd’ (1987), ‘Beste Maatjes’ (1989), ‘Les Misérables’ (1991) samen met Simone Kleinsma, ‘Wie plukt mij’ (1992), ‘Torch Song Trilogy’ (1996), ‘Heerlijk duurt het langst’ (1998-1999), ‘Art’ (2001), ‘Foxtrot’ (2001), ‘Aan het einde van de regenboog’ (2006-2007), ‘VARA roodshow, 80 jaar VARA’ (2006), ‘Paul en Cor Dichtbij’(2009), ‘Poephoofd’(2012-2013), ‘Ik ben rustig’(2015-2016), ‘Zingen zolang het duurt’ (2014-2015), ‘Vette Pech’ (2018-2019) “60? We zien wel (2022-2023-2024).
Paul heeft vele programma’s gemaakt; Momenteel maakt hij ‘Knoop en de Leeuw’ . In 1990 startte hij met ‘De Schreeuw van de Leeuw’ (1990), vervolgens de komedieserie ‘Seth & Fiona’, ‘Muilen dicht!’, ‘Kinderen voor Kinderen’, ‘Filmpje!’, de succesvolle bioscoopfilm met Bob en Annie de Rooij. ‘Het Feest van Sinterklaas’ (1999), ‘Herberg de Leeuw’ en ‘Zo Vader Zo Zoon’ (2002). ‘PaPaul’ (2003 tot en met 2005), ‘Pauls Parenavond’ (2005), sinds december 2005 presenteert Paul ook zijn format ‘Sint & De Leeuw’. In 2006 start ‘Mooi! Weer de Leeuw’ op Nederland 1 voor de VARA, ‘Pauls Punt!’, en ‘Ranking the Stars’. Het jaar beleefde bovendien een mooi slot met de oudejaarsuitzending ‘Mooi jaar! De Leeuw’. Hij presenteerde de honderdste aflevering van ‘Zomergasten’ (2007) en in 2008 vierde Paul zijn 25-jarige professionele carrière met een legendarische, twaalf uur durende marathonuitzending van ‘Mooi! Weer de Leeuw’ (met een marktaandeel van 36,3%). ‘Top of Flop’ (2009), ‘Lieve Paul’ (2010), ‘X De Leeuw’ en ‘De Leeuw op zondag’, ‘MaDiWoDoVrijdagshow’ (2010&2011), ‘PAU!L’ (2011), ‘Manneke Paul’ voor de Vlaamse commerciële zender VTM. ‘Langs de Leeuw’ (2012), als gastheer in ‘De Kwis’(2013), ‘Wie ben ik?’ als panellid op RTL (2013), ‘Roodkapje’ (2014), ‘Pauls Puber Kookshow’ (2015), ‘Wie steelt mijn show?’ (2017), ‘Lekker Laat! (2017) en ‘Als je alles hebt gehad!’. In 2018 tekende Paul een driejarig presentatiecontract bij RTL Nederland. Hier maakte hij ‘Sint & Paul pakken uit!’, was hij te zien in ‘Hollands Got Talent’ en presenteert ‘Paul Pakt Uit!’.
Paul heeft verschillende cd’s uitgebracht; ‘Voor U Majesteit’ (1991) met hierop het nummer ‘Vlieg met me mee’. De hit ‘Ik wil niet dat je liegt’ stond negen weken op nummer één in de Mega Top 50 (1994). In 1997 waren er al meer dan 1 miljoen cd’s van hem in Nederland verkocht. Voor de cd ‘Encore’ (1996) is Paul onderscheiden met de Gouden Harp. In 1993 en in 2000 ontving hij een Edison.
Paul stond vijf keer achter elkaar in een uitverkocht Ahoy (2000). In 2005 kwam de dvd ‘De Leeuw Brult – Paul de Leeuw Live In Ahoy’ uit, een registratie van de concerten. Het album ‘Mooi! Weer Een CD’ kwam in 2006 uit met zijn grootste hits plus een aantal nieuwe nummers, zoals de hit ‘Une belle histoire / Een mooi verhaal’ met Alderliefste en ‘Ga Niet Weg’. In 2008 verscheen de dvd-box ‘Een kwart eeuw De Leeuw’ en de cd ‘Het Wordt Winter’.
In 2007 gaf Paul vijf concerten met ‘Symphonica in Rosso’ in het Gelredome in Arnhem. De cd ‘Symphonica in Rosso’, die datzelfde jaar werd uitgebracht, kwam binnen op de eerste plaats in de albumlijsten. Paul was gastartiest in de jubileumeditie van ‘De Vrienden van Amstel Live!’ (2018).

Richard Spijkers
Caiaphas
Richard is in eerste instantie zijn loopbaan gestart in de zorg, eerst als verpleegkundige en later als sociaal werker in de gehandicaptenzorg. Na zijn Master Management werd en wordt hij geregeld gedetacheerd als zorg-en crisismanager voor een aantal instellingen en stichtingen. Hij studeerde echter ook Muziektheater aan het Conservatorium van Tilburg.
Tevens diplomeerde hij aan ‘LCM, Musical Theatre/Performing Arts, University of London’ en de MusicAllFactory. Seizoen 2021-2022 was Richard te zien als Kapitein Smith in Titanic, waarvoor hij genomineerd werd voor een Musical Award Beste Mannelijke Hoofdrol. Hij was te zien als Koning Triton in De Kleine Zeemeermin, Captain Hook in Peter Pan, the Never ending story, Bonifatius in Bonifatius, King Melody bij Tomorrowland en het Beest in Beauty and the Beast in Nederland, België en Duitsland. Ook speelde hij de rollen Graaf Capuletti en Prins van Verona in Romeo en Julia, Grote Inca en Kapitein Haddock in Kuifje, de Zonnetempel, lt. Barri in Passion, Javert en Jean Valjean in Les Misérables in 2008 en speelde hij Erik in The Full Monty. Tevens verscheen Richard met gastrollen in TV-series zoals GTST, ONM, Rozengeur en Wodka Lime en het Dagboek van een Callgirl.
Hij speelde in films zoals De Club van Sinterklaas in 2023, Kamer 24 en Pestkop (Netflix) en hij verscheen als snoepclown in de jeugd-horrorfilm De Vloek van Lughus. Ondertussen werkt Richard als stemacteur voor WPP, IYUNO en Studio 100 en speelt hij in korte projecten zoals Theaterroute Huizen en de rol van vader Harry in Bovenkamers.
Richard is in eerste instantie zijn loopbaan gestart in de zorg, eerst als verpleegkundige en later als sociaal werker in de gehandicaptenzorg. Na zijn Master Management werd en wordt hij geregeld gedetacheerd als zorg-en crisismanager voor een aantal instellingen en stichtingen. Hij studeerde echter ook Muziektheater aan het Conservatorium van Tilburg.
Tevens diplomeerde hij aan ‘LCM, Musical Theatre/Performing Arts, University of London’ en de MusicAllFactory. Seizoen 2021-2022 was Richard te zien als Kapitein Smith in Titanic, waarvoor hij genomineerd werd voor een Musical Award Beste Mannelijke Hoofdrol. Hij was te zien als Koning Triton in De Kleine Zeemeermin, Captain Hook in Peter Pan, the Never ending story, Bonifatius in Bonifatius, King Melody bij Tomorrowland en het Beest in Beauty and the Beast in Nederland, België en Duitsland. Ook speelde hij de rollen Graaf Capuletti en Prins van Verona in Romeo en Julia, Grote Inca en Kapitein Haddock in Kuifje, de Zonnetempel, lt. Barri in Passion, Javert en Jean Valjean in Les Misérables in 2008 en speelde hij Erik in The Full Monty. Tevens verscheen Richard met gastrollen in TV-series zoals GTST, ONM, Rozengeur en Wodka Lime en het Dagboek van een Callgirl.
Hij speelde in films zoals De Club van Sinterklaas in 2023, Kamer 24 en Pestkop (Netflix) en hij verscheen als snoepclown in de jeugd-horrorfilm De Vloek van Lughus. Ondertussen werkt Richard als stemacteur voor WPP, IYUNO en Studio 100 en speelt hij in korte projecten zoals Theaterroute Huizen en de rol van vader Harry in Bovenkamers.

Jules Avery
Annas
Jules behaalde in 2019 diens bachelor aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, richting Urban/Contemporary Dance.
Afgelopen seizoen was die te zien als Doody in Grease. Daarnaast was hij o.a. te zien in de musicals Mamma Mia!, Kinky Boots en Zodiac en in de theatervoorstelling The Circle of Truth. Hen is te zien als danser en zanger in de voor een gouden kalf genomineerde musicalfilm Diep in de Nacht. Tevens vertolkte die de Jurk in de Videoland serie Follow de SOA en Levi in de NPO Zapp serie Rakhi en Peppe. Daarnaast is hen werkzaam als stemacteur en model.
Jules behaalde in 2019 diens bachelor aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, richting Urban/Contemporary Dance.
Afgelopen seizoen was die te zien als Doody in Grease. Daarnaast was hij o.a. te zien in de musicals Mamma Mia!, Kinky Boots en Zodiac en in de theatervoorstelling The Circle of Truth. Hen is te zien als danser en zanger in de voor een gouden kalf genomineerde musicalfilm Diep in de Nacht. Tevens vertolkte die de Jurk in de Videoland serie Follow de SOA en Levi in de NPO Zapp serie Rakhi en Peppe. Daarnaast is hen werkzaam als stemacteur en model.

Stijn Proesmans
Simon
Stijn studeerde in 2020 af van de musicalopleiding van het Koninklijk Conservatorium van Brussel. Na een jaartje isoleren en vaccineren was hij o.a. te zien als Mark Cohen in Rent en als Mike Teavee in Charlie and the chocolate factory. Naast zijn swingpositie in Paw Patrol: de grote race afgelopen jaar is dit zijn eerste musicalervaring in Nederland.
Stijn studeerde in 2020 af van de musicalopleiding van het Koninklijk Conservatorium van Brussel. Na een jaartje isoleren en vaccineren was hij o.a. te zien als Mark Cohen in Rent en als Mike Teavee in Charlie and the chocolate factory. Naast zijn swingpositie in Paw Patrol: de grote race afgelopen jaar is dit zijn eerste musicalervaring in Nederland.

Gino Korsèl
Peter
Gino is afgestudeerd aan het hbo van Lucia Marthas Institute for Performing Arts in Amsterdam als uitvoerend artiest in 2020 en docent dans in 2021.
Gino was afgelopen theaterseizoen te zien als Roger in de musical Grease. Ook was hij te zien in het ensemble en als cover Iago en Omar in Disney’s Aladdin. Als kind zat hij in het koor van Kinderen voor Kinderen en speelde hij in de Stage Entertainment musicals Mary Poppins (Michael Banks) en Droomvlucht de Musical (Brem). Daarnaast was hij in theaterseizoen 2018/2019 te zien in het ensemble van De Winterrevue in Antwerpen.
Gino heeft deelgenomen aan uitwisselingen met de Folkwang Universität in Essen en de Göteborgs Universitet in Zweden, waar hij werkte met onder anderen Andy Señor Jr. en Rich Ascroft. Verder is hij werkzaam als stemacteur voor diverse televisieseries en films.
Gino is afgestudeerd aan het hbo van Lucia Marthas Institute for Performing Arts in Amsterdam als uitvoerend artiest in 2020 en docent dans in 2021.
Gino was afgelopen theaterseizoen te zien als Roger in de musical Grease. Ook was hij te zien in het ensemble en als cover Iago en Omar in Disney’s Aladdin. Als kind zat hij in het koor van Kinderen voor Kinderen en speelde hij in de Stage Entertainment musicals Mary Poppins (Michael Banks) en Droomvlucht de Musical (Brem). Daarnaast was hij in theaterseizoen 2018/2019 te zien in het ensemble van De Winterrevue in Antwerpen.
Gino heeft deelgenomen aan uitwisselingen met de Folkwang Universität in Essen en de Göteborgs Universitet in Zweden, waar hij werkte met onder anderen Andy Señor Jr. en Rich Ascroft. Verder is hij werkzaam als stemacteur voor diverse televisieseries en films.

Ensemble
Valerie Lai
Na haar bachelor geneeskunde te hebben gehaald, is Valerie begonnen aan de muziektheater opleiding van Codarts Hogeschool van de kunsten. Ze zit momenteel in haar laatste jaar en heeft les gehad van o.a. Ezra van Nassauw, Marijn Brouwers, Ad Knippels en Renee van Wegberg.
Vorig seizoen was Valerie te zien in OpusOne’s Spring Awakening als Ilse Neumann. Ze hoopt zich na haar afstuderen zowel verder te kunnen ontwikkelen als performer maar ook als maker en schrijver.
Na haar bachelor geneeskunde te hebben gehaald, is Valerie begonnen aan de muziektheater opleiding van Codarts Hogeschool van de kunsten. Ze zit momenteel in haar laatste jaar en heeft les gehad van o.a. Ezra van Nassauw, Marijn Brouwers, Ad Knippels en Renee van Wegberg.
Vorig seizoen was Valerie te zien in OpusOne’s Spring Awakening als Ilse Neumann. Ze hoopt zich na haar afstuderen zowel verder te kunnen ontwikkelen als performer maar ook als maker en schrijver.

Ensemble
Tim Stuart
Tim is afgestudeerd aan Codarts, Conservatorium Rotterdam en Guildford School of Acting. Tim speelde eerder in verschillende musicals zoals Het Was Zondag in het Zuiden, Dagboek van een Herdershond, Spring Awakening en Soldaat van Oranje, in Nederland 40-45 en Daens in België, The Bakewell Bake Off, Saucy Jacks and the Space Vixens en Godspell in Londen. Hij schreef muziek voor de musicals The Bakewell Bake Off en Santa’s New Sleigh en voor Supastar.
Tim was te zien als Olivier in de Studio 100 TV serie Campus 12, in Mia and Me. Verder deed hij ook nasynchronisatie voor oa. Sago Minifriends, Baxter, Mr. Popper’s Penguins, Hoodwinked 2, Masha and the Bear.
Naast zijn werk on stage werkt Tim als vocal coach in binnen- en buitenland.
Tim is afgestudeerd aan Codarts, Conservatorium Rotterdam en Guildford School of Acting. Tim speelde eerder in verschillende musicals zoals Het Was Zondag in het Zuiden, Dagboek van een Herdershond, Spring Awakening en Soldaat van Oranje, in Nederland 40-45 en Daens in België, The Bakewell Bake Off, Saucy Jacks and the Space Vixens en Godspell in Londen. Hij schreef muziek voor de musicals The Bakewell Bake Off en Santa’s New Sleigh en voor Supastar.
Tim was te zien als Olivier in de Studio 100 TV serie Campus 12, in Mia and Me. Verder deed hij ook nasynchronisatie voor oa. Sago Minifriends, Baxter, Mr. Popper’s Penguins, Hoodwinked 2, Masha and the Bear.
Naast zijn werk on stage werkt Tim als vocal coach in binnen- en buitenland.

Ensemble
Susana Bijtelaar Ixcot
Susana studeert momenteel aan de Frank Sanders Akademie en zit in het vierde jaar. Daarvoor volgde zij de vooropleiding muziektheater aan Codarts Hogeschool voor de Kunsten. Susana was in september te zien in De Nieuwe Lichting doet auditie een concept van Stichting Nanoek in co-productie met MusicalMakers.
Susana studeert momenteel aan de Frank Sanders Akademie en zit in het vierde jaar. Daarvoor volgde zij de vooropleiding muziektheater aan Codarts Hogeschool voor de Kunsten. Susana was in september te zien in De Nieuwe Lichting doet auditie een concept van Stichting Nanoek in co-productie met MusicalMakers.

Ensemble
Stef van Gelder
Stef van Gelder volgde zijn vooropleiding aan de MusicAllFactory en studeerde in 2015 af aan het Fontys Conservatorium in Tilburg, waar hij les kreeg van o.a. Edward Hoepelman en Ivar Costenoble. In Duitsland was hij te zien in Grease (Kenickie), Anatevka (Fedja) en in Andrew Lloyd Webber’s Love Never Dies.
Verder speelde hij in Wenen de producties Miss Saigon en Schikaneder en was hij in Antwerpen te zien in Mozart!. In Nederland speelde Stef o.a. in de musicals Hello Again, Dogfight en Ordinary Days. Ook tourde hij met Alex Klaassen in de revues Showponies en Showponies II. Op TV speelde Stef in de serie DNA van Talpa.
Stef van Gelder volgde zijn vooropleiding aan de MusicAllFactory en studeerde in 2015 af aan het Fontys Conservatorium in Tilburg, waar hij les kreeg van o.a. Edward Hoepelman en Ivar Costenoble. In Duitsland was hij te zien in Grease (Kenickie), Anatevka (Fedja) en in Andrew Lloyd Webber’s Love Never Dies.
Verder speelde hij in Wenen de producties Miss Saigon en Schikaneder en was hij in Antwerpen te zien in Mozart!. In Nederland speelde Stef o.a. in de musicals Hello Again, Dogfight en Ordinary Days. Ook tourde hij met Alex Klaassen in de revues Showponies en Showponies II. Op TV speelde Stef in de serie DNA van Talpa.

Ensemble
Sofia Ferri
Sofia studeerde 2019 af aan Fontys hogeschool voor de kunsten richting muziektheater. Na haar opleiding was ze in een aantal producties te zien zoals Soldaat van Oranje – De Musical, Zodiac de musical en Schippers van de Kameleon.
In België is ze ook te zien in de series De Twaalf, 22/3: wij waren daar en binnenkort ook Splinter en De Raad van Soekie. Momenteel speelt ze Pamina in Theu Boermans die Zauberflöte: The Next Generation.
Sofia studeerde 2019 af aan Fontys hogeschool voor de kunsten richting muziektheater. Na haar opleiding was ze in een aantal producties te zien zoals Soldaat van Oranje – De Musical, Zodiac de musical en Schippers van de Kameleon.
In België is ze ook te zien in de series De Twaalf, 22/3: wij waren daar en binnenkort ook Splinter en De Raad van Soekie. Momenteel speelt ze Pamina in Theu Boermans die Zauberflöte: The Next Generation.

Ensemble
Shay Lachman
Shay Lachman was de afgelopen maanden te zien als Georg in de musical Spring Awakening van OpusOne. Shay is bekend van zijn deelname aan het programma “Op Zoek Naar Danny & Sandy”. Ook speelde hij in Disney’s Aladdin als cover Aladdin en in het ensemble.
Daarnaast was Shay in 2021 te zien als Otto Lammermeier in de musical Spring Awakening van OpusOne. Shay heeft zijn bachelor muziektheater behaald aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten.
Shay Lachman was de afgelopen maanden te zien als Georg in de musical Spring Awakening van OpusOne. Shay is bekend van zijn deelname aan het programma “Op Zoek Naar Danny & Sandy”. Ook speelde hij in Disney’s Aladdin als cover Aladdin en in het ensemble.
Daarnaast was Shay in 2021 te zien als Otto Lammermeier in de musical Spring Awakening van OpusOne. Shay heeft zijn bachelor muziektheater behaald aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten.

Ensemble
Quinten de Smedt
Naast een opleiding meubelmaker en bachelor Interieurvormgeving studeerde Quinten in augustus 2020 af van de opleiding muziektheater aan Codarts Hogeschool voor de Kunsten Rotterdam. Sindsdien is hij zowel voor als achter de schermen op beide gebieden werkzaam binnen het creatieve werkveld, zoals Mozart’s Zauberflöte Kinderbegeleiding, Theateralliantie, One de musical Paneb en De Nieuwe lichting Stichting Nanoek.
Ook videowerk als Zuurstof Clouseau en schrijven/ regie: Ungemak chol en Bol, Wie Weg Is Blijft Gezien KUNSTKLANK NOORDWIJK, Scenografie MAQERIJ (eigen bedrijf), Wie de F*ck Heeft Dit Gedaan De Amazones en Pink Elephants on Parade Theater Walhalla.
Naast een opleiding meubelmaker en bachelor Interieurvormgeving studeerde Quinten in augustus 2020 af van de opleiding muziektheater aan Codarts Hogeschool voor de Kunsten Rotterdam. Sindsdien is hij zowel voor als achter de schermen op beide gebieden werkzaam binnen het creatieve werkveld, zoals Mozart’s Zauberflöte Kinderbegeleiding, Theateralliantie, One de musical Paneb en De Nieuwe lichting Stichting Nanoek.
Ook videowerk als Zuurstof Clouseau en schrijven/ regie: Ungemak chol en Bol, Wie Weg Is Blijft Gezien KUNSTKLANK NOORDWIJK, Scenografie MAQERIJ (eigen bedrijf), Wie de F*ck Heeft Dit Gedaan De Amazones en Pink Elephants on Parade Theater Walhalla.

Ensemble
Marieke Goemans
Marieke Goemans studeerde aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten, richting muziektheater. In haar laatste jaar aan het conservatorium kreeg ze een rol aangeboden in de musical The Bridges of Madison County van Opus One. Na deze productie in Amsterdam, tourde ze door Nederland als Assepoester in de gelijknamige sprookjesmusical van Langhout Theater.
Een jaar later speelde ze de titelrol in Roodkapje. Afgelopen theaterseizoen speelde ze bij de Nationale Operette en ook was ze te zien in de spektakelmusical Het was Zondag in het Zuiden van Toneelgroep Maastricht.
Marieke Goemans studeerde aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten, richting muziektheater. In haar laatste jaar aan het conservatorium kreeg ze een rol aangeboden in de musical The Bridges of Madison County van Opus One. Na deze productie in Amsterdam, tourde ze door Nederland als Assepoester in de gelijknamige sprookjesmusical van Langhout Theater.
Een jaar later speelde ze de titelrol in Roodkapje. Afgelopen theaterseizoen speelde ze bij de Nationale Operette en ook was ze te zien in de spektakelmusical Het was Zondag in het Zuiden van Toneelgroep Maastricht.

Ensemble
Lysanne van der Sijs
Lysanne studeerde in 2011 af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten, richting musicaltheater. Ze volgde zanglessen bij Ger Otte en momenteel bij Daan Smits. Ze speelde afgelopen seizoen in Grease (Dance captain, swing, u/s Miss Lynch). Daarvoor was ze te zien in de musicals Disney’s Aladdin, Anastasia, Mamma Mia!, Beauty and the Beast, Moeder, ik wil bij de Revue, Mary Poppins en Crazy Shopping. Ook speelde ze Mary Delgado in Jersey Boys en Arista in Disney’s The Little Mermaid.
Lysanne studeerde in 2011 af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten, richting musicaltheater. Ze volgde zanglessen bij Ger Otte en momenteel bij Daan Smits. Ze speelde afgelopen seizoen in Grease (Dance captain, swing, u/s Miss Lynch). Daarvoor was ze te zien in de musicals Disney’s Aladdin, Anastasia, Mamma Mia!, Beauty and the Beast, Moeder, ik wil bij de Revue, Mary Poppins en Crazy Shopping. Ook speelde ze Mary Delgado in Jersey Boys en Arista in Disney’s The Little Mermaid.

Ensemble
Loes Bettonviel
Loes Bettonviel studeerde in 2020 af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten richting Muziektheater. Na haar studie werd zij direct aangenomen in de musical Pretty Woman in Hamburg als ensemble/cover Kit. Ook was zij de afgelopen jaren te zien als lead-zangeres op verschillende grote festival podia waaronder Paaspop en Tomorrowland.
Loes Bettonviel studeerde in 2020 af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten richting Muziektheater. Na haar studie werd zij direct aangenomen in de musical Pretty Woman in Hamburg als ensemble/cover Kit. Ook was zij de afgelopen jaren te zien als lead-zangeres op verschillende grote festival podia waaronder Paaspop en Tomorrowland.

Ensemble
Leanne Lena
Leanne Lena is afgestudeerd in 2018 aan Codarts Hogeschool voor de Kunsten in de richting muziektheater. In 2021 heeft ze de master behaald in de Universal Voice Techniek (UVS). Ze mag zichzelf sinds 2023 officieel Universal Voice Teacher noemen. Leanne speelde in de succes musicals ‘Was getekend, Annie M.G. Schmidt en Hij gelooft in mij. Daarnaast is ze te zien als Anni-Frid in de ABBA-tribute band A-Fever.
Leanne Lena is afgestudeerd in 2018 aan Codarts Hogeschool voor de Kunsten in de richting muziektheater. In 2021 heeft ze de master behaald in de Universal Voice Techniek (UVS). Ze mag zichzelf sinds 2023 officieel Universal Voice Teacher noemen. Leanne speelde in de succes musicals ‘Was getekend, Annie M.G. Schmidt en Hij gelooft in mij. Daarnaast is ze te zien als Anni-Frid in de ABBA-tribute band A-Fever.

Ensemble
Kevin Manuputty
Kevin heeft gestudeerd aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten, richting muziektheater. Hier kreeg hij o.a. les van: Edward Hoepelman, Katrien Verheijden en Ivar Costenoble. Tijdens de opleiding speelde hij verschillende voorstellingen, waaronder Into The Woods (prins), Bright Lights en Big City (Michael) in de regie van Daniel Cohen.
Voor Fontys heeft Kevin een jaar de opleiding MusicALLFactory Jongeren gevolgd en daarna de vooropleiding muziektheater. Met Jesus Christ Superstar maakt Kevin zijn musicaldebuut.
Kevin heeft gestudeerd aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten, richting muziektheater. Hier kreeg hij o.a. les van: Edward Hoepelman, Katrien Verheijden en Ivar Costenoble. Tijdens de opleiding speelde hij verschillende voorstellingen, waaronder Into The Woods (prins), Bright Lights en Big City (Michael) in de regie van Daniel Cohen.
Voor Fontys heeft Kevin een jaar de opleiding MusicALLFactory Jongeren gevolgd en daarna de vooropleiding muziektheater. Met Jesus Christ Superstar maakt Kevin zijn musicaldebuut.

Ensemble
Jasper van den Brink
Jasper van den Brink is een student aan het conservatorium Codarts in Rotterdam. Hij zit in het vierde jaar van de opleiding Muziektheater. Jesus Christ Superstar wordt de eerste professionele productie waar hij in speelt. Hij heeft lessen gevolgd van onder andere Ezra van Nassauw, Marla Schaffel, Neil Dolan en Peter van Dosselaer.
Jasper van den Brink is een student aan het conservatorium Codarts in Rotterdam. Hij zit in het vierde jaar van de opleiding Muziektheater. Jesus Christ Superstar wordt de eerste professionele productie waar hij in speelt. Hij heeft lessen gevolgd van onder andere Ezra van Nassauw, Marla Schaffel, Neil Dolan en Peter van Dosselaer.

Ensemble
Dave Rijnders
Dave studeerde in 2020 af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten richting Muziektheater. Direct na zijn opleiding was hij te zien in de rol van Melchior Gabor in Spring Awakening. Daarop aansluitend speelde hij in Disney’s Aladdin als Omar/Cover Aladdin. In 2023 hernam hij de rol van Melchior Gabor in de Spring Awakening Tour. Verder won Dave in 2022 een Musical Award in de categorie “Aanstormend Talent”.
Dave studeerde in 2020 af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten richting Muziektheater. Direct na zijn opleiding was hij te zien in de rol van Melchior Gabor in Spring Awakening. Daarop aansluitend speelde hij in Disney’s Aladdin als Omar/Cover Aladdin. In 2023 hernam hij de rol van Melchior Gabor in de Spring Awakening Tour. Verder won Dave in 2022 een Musical Award in de categorie “Aanstormend Talent”.

Ensemble
Alicia Boedhoe
Alicia is dit jaar afgestudeerd aan het conservatorium van Rotterdam (Codarts) richting Muziektheater. Alicia heeft masterclasses gehad van onder andere Pia Douwes en Willemijn Verkaik.
Afgelopen twee jaar liep Alicia stage bij verschillende voorstellingen: Als eerste speelde ze in Whatever happend to Mr Pete van het zuidelijk toneel. Vervolgens was te zien in de herneming van de musical Annie. Daarna speelde ze op de parade met Drei vier flirt mit mir (het zuidelijk toneel). Daaropvolgend liep ze stage bij Circus treurdier in de voorstelling As you like it. En vervolgens in Mission Molière (het zuidelijk toneel).
Eerder dit jaar was ze weer te zien op de parade met de voorstelling Fünf sechs alles flex (het zuidelijk toneel) en dit najaar is ze te zien in de voorstelling Orlando van de toneelschuurproducties.
Alicia is dit jaar afgestudeerd aan het conservatorium van Rotterdam (Codarts) richting Muziektheater. Alicia heeft masterclasses gehad van onder andere Pia Douwes en Willemijn Verkaik.
Afgelopen twee jaar liep Alicia stage bij verschillende voorstellingen: Als eerste speelde ze in Whatever happend to Mr Pete van het zuidelijk toneel. Vervolgens was te zien in de herneming van de musical Annie. Daarna speelde ze op de parade met Drei vier flirt mit mir (het zuidelijk toneel). Daaropvolgend liep ze stage bij Circus treurdier in de voorstelling As you like it. En vervolgens in Mission Molière (het zuidelijk toneel).
Eerder dit jaar was ze weer te zien op de parade met de voorstelling Fünf sechs alles flex (het zuidelijk toneel) en dit najaar is ze te zien in de voorstelling Orlando van de toneelschuurproducties.

Ensemble
Fleur Renes
Fleur studeert momenteel aan de Frank Sanders Akademie voor musical- en muziektheater en zit in haar vierde jaar. Als kind stond Fleur in de musical Annie (Albert Verlinde entertainment) en de musical Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (Stage Entertainment). Jesus Christ Superstar is haar eerste productie als volwassene in het werkveld.
Fleur studeert momenteel aan de Frank Sanders Akademie voor musical- en muziektheater en zit in haar vierde jaar. Als kind stond Fleur in de musical Annie (Albert Verlinde entertainment) en de musical Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (Stage Entertainment). Jesus Christ Superstar is haar eerste productie als volwassene in het werkveld.

Tim Rice
Lyrics
Andrew Lloyd Webber
Music
Ivo van Hove
Director
Jan Versweyveld
Scenic & Lighting Design
An D’Huys
Costume design
Tom Gibbons
Sound Design
Jan Martens
Choreography
Ad van Dijk
Musical Supervisor
Albert Verlinde
Producer
Matthijs Bongertman
Producer
Jaco Kaasschieter
Executive producer
Lyrics
Tim Rice
Tim Rice has worked in music, theatre and film since 1965 when he met Andrew Lloyd Webber, a fellow struggling songwriter. Rather than pursue Tim’s ambitions to write rock or pop songs, they turned their attention to Andrew’s obsession – musical theatre. Their first collaboration was based on the life of Dr Thomas Barnardo, the Victorian philanthropist: The Likes of Us. Their next three works together were much more successful – Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Jesus Christ Superstar and Evita.
Tim has since worked with other distinguished popular composers such as Elton John (The Lion King, Aida), Alan Menken (Aladdin, King David, Beauty and the Beast), Björn Ulvaeus and Benny Andersson (Chess) and Stuart Brayson (From Here to Eternity). He has also written with Freddie Mercury, Burt Bacharach and Rick Wakeman, among others. He is currently writing and presenting a podcast (titled Get Onto My Cloud) reminiscing about his years in music, theatre and film – playing hits and flops, out-takes and number ones.
Every now and then, inspired by his hero and friend the late Sammy Cahn, he presents an evening of his songs, mercifully performed by top singers and musicians rather than by him, to which Tim adds reminiscence and comment, recalling their creation, success (or rejection) and the joy (usually) of working with great composers.
His recent musical From Here to Eternity returned to London in November 2022. A new Broadway presentation of Chess is scheduled in the autumn of 2023. In early 2024, a new production of his Tony®-winning Broadway hit Aida will make its UK West End debut.
Sir Tim’s interests beyond music, film and theatre include cricket – as English an interest as you can get. He founded his own cricket team in 1973, which has now played over 700 matches, including several in the USA. He dedicates considerable time to several British educational institutions and charitable organisations, many connected with sport for disadvantaged children. He crops up here and there in all branches of the media, drawing on his extensive knowledge of the history of popular music since Elvis was a lad. He has won several awards, mainly for the wrong thing or for simply turning up, but since you ask: one Emmy®, five Grammys®, three Tonys and three Oscars®,
making him an EGOT. None more gratifying than the Johnny Mercer Award.
Tim Rice has worked in music, theatre and film since 1965 when he met Andrew Lloyd Webber, a fellow struggling songwriter. Rather than pursue Tim’s ambitions to write rock or pop songs, they turned their attention to Andrew’s obsession – musical theatre. Their first collaboration was based on the life of Dr Thomas Barnardo, the Victorian philanthropist: The Likes of Us. Their next three works together were much more successful – Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat, Jesus Christ Superstar and Evita.
Tim has since worked with other distinguished popular composers such as Elton John (The Lion King, Aida), Alan Menken (Aladdin, King David, Beauty and the Beast), Björn Ulvaeus and Benny Andersson (Chess) and Stuart Brayson (From Here to Eternity). He has also written with Freddie Mercury, Burt Bacharach and Rick Wakeman, among others. He is currently writing and presenting a podcast (titled Get Onto My Cloud) reminiscing about his years in music, theatre and film – playing hits and flops, out-takes and number ones.
Every now and then, inspired by his hero and friend the late Sammy Cahn, he presents an evening of his songs, mercifully performed by top singers and musicians rather than by him, to which Tim adds reminiscence and comment, recalling their creation, success (or rejection) and the joy (usually) of working with great composers.
His recent musical From Here to Eternity returned to London in November 2022. A new Broadway presentation of Chess is scheduled in the autumn of 2023. In early 2024, a new production of his Tony®-winning Broadway hit Aida will make its UK West End debut.
Sir Tim’s interests beyond music, film and theatre include cricket – as English an interest as you can get. He founded his own cricket team in 1973, which has now played over 700 matches, including several in the USA. He dedicates considerable time to several British educational institutions and charitable organisations, many connected with sport for disadvantaged children. He crops up here and there in all branches of the media, drawing on his extensive knowledge of the history of popular music since Elvis was a lad. He has won several awards, mainly for the wrong thing or for simply turning up, but since you ask: one Emmy®, five Grammys®, three Tonys and three Oscars®,
making him an EGOT. None more gratifying than the Johnny Mercer Award.

Music
Andrew Lloyd Webber
Andrew Lloyd Webber has composed the scores of some of the world’s most famous musicals, from Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (1969) to Bad Cinderella (2023). Lloyd Webber has had shows running continually in the West End for 50 years and on Broadway for 43 years.
When Sunset Boulevard joined School of Rock, CATS, and The Phantom of the Opera he equalled Rodgers & Hammerstein’s record of four shows running simultaneously on Broadway. He is one of the select group of artists with EGOT status, having received Emmy, Grammy, Oscar, and Tony Awards.
Lloyd Webber owns six London theatres including the iconic London Palladium and Theatre Royal, Drury Lane. Reopened in July 2021, the latter was completely restored and renovated at a cost of over £60 million. It was one of the biggest projects ever undertaken by a private theatre owner in recent times. His mantra is that every penny of profit made from his theatres is ploughed back into the buildings.
Lloyd Webber is passionate about the importance of musical education and diversity in the arts. Andrew Lloyd Webber Foundation provides 30 performing arts scholarships every year for talented students with financial need and supports a range of projects such as the Music In Secondary School Trust and commissioning research into diversity in theatre.
Andrew Lloyd Webber has composed anthems for the 1978 World Cup in Argentina and for two Olympic ceremonies, including “Amigos Para Siempre”, the official song of the 1992 summer games in Barcelona. He wrote “Let Us Love In Peace” for the aftermath of the attacks on The World Trade Centre; wrote and performed “Sing” with Gary Barlow at Queen Elizabeth II’s Diamond Jubilee in 2012; and curated musical theatre performances for the Queen’s Platinum Jubilee concert in
June 2022. In May 2023, a new anthem composed by Andrew Lloyd Webber was performed at the Coronation of His Majesty King Charles III.
Andrew Lloyd Webber was knighted in 1992 and created an honorary life peer in 1997.
Andrew Lloyd Webber has composed the scores of some of the world’s most famous musicals, from Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (1969) to Bad Cinderella (2023). Lloyd Webber has had shows running continually in the West End for 50 years and on Broadway for 43 years.
When Sunset Boulevard joined School of Rock, CATS, and The Phantom of the Opera he equalled Rodgers & Hammerstein’s record of four shows running simultaneously on Broadway. He is one of the select group of artists with EGOT status, having received Emmy, Grammy, Oscar, and Tony Awards.
Lloyd Webber owns six London theatres including the iconic London Palladium and Theatre Royal, Drury Lane. Reopened in July 2021, the latter was completely restored and renovated at a cost of over £60 million. It was one of the biggest projects ever undertaken by a private theatre owner in recent times. His mantra is that every penny of profit made from his theatres is ploughed back into the buildings.
Lloyd Webber is passionate about the importance of musical education and diversity in the arts. Andrew Lloyd Webber Foundation provides 30 performing arts scholarships every year for talented students with financial need and supports a range of projects such as the Music In Secondary School Trust and commissioning research into diversity in theatre.
Andrew Lloyd Webber has composed anthems for the 1978 World Cup in Argentina and for two Olympic ceremonies, including “Amigos Para Siempre”, the official song of the 1992 summer games in Barcelona. He wrote “Let Us Love In Peace” for the aftermath of the attacks on The World Trade Centre; wrote and performed “Sing” with Gary Barlow at Queen Elizabeth II’s Diamond Jubilee in 2012; and curated musical theatre performances for the Queen’s Platinum Jubilee concert in
June 2022. In May 2023, a new anthem composed by Andrew Lloyd Webber was performed at the Coronation of His Majesty King Charles III.
Andrew Lloyd Webber was knighted in 1992 and created an honorary life peer in 1997.

Director
Ivo van Hove
Ivo van Hove was tot september 2022 directeur van Internationaal Theater Amsterdam. Hij regisseerde o.a. Angels in America, Romeinse Tragedies en Kings of War naar Shakespeare, Scènes uit een huwelijk, The Fountainhead, De stille kracht, De dingen die voorbijgaan, Een Klein Leven , Age of Rage en Mijn Lieve Gunsteling. Zijn producties spelen over de hele wereld van NY, London, Chili, Argentinië, Moskou, Sydney tot Taipeh. Hij regisseerde bij de Metropolitain Opera in NY, La Comédie-Française, Theâtre de l’Odéon, L’Opéra de Paris, het Deutsches Schauspielhaus Hamburg, Wiener Burgtheater, de Schaubühne Berlijn en het National Theatre London. Zijn regies van A view from the Bridge, The Crucible, Network en West Side Story speelden op Broadway. Hij werkte met steracteurs als Isabelle Huppert, Bryan Cranston, Gillian Anderson, Juliette Binoche en Jude Law.
Van Hove ensceneerde o.a. de opera’s Lulu, de Ring des Nibelungen, Salome,, Don Giovanni, Mahagonny en de wereldpremière van Brokeback Mountain. Met David Bowie maakte hij Lazarus.
Van Hove is bekroond met o.a. twee Tony Awards, twee Olivier Awards, de Drama Desk Award, prijs van de kritiek in Nederland in New York, London en Parijs. Hij is Commandeur dans l’Ordre des Arts et des Lettres in Frankrijk, Commandeur in de Kroonorde in België. Hij ontving de Vlaamse Cultuurprijs voor Algemene Culturele Verdienste. In 2019 ontving van Hove de VSCD oeuvre prijs en de Johannes Vermeerprijs, de Nederlandse staatsprijs voor de kunsten.
In 2024 wordt hij Intendant van de Ruhrtriennale.
Ivo van Hove was tot september 2022 directeur van Internationaal Theater Amsterdam. Hij regisseerde o.a. Angels in America, Romeinse Tragedies en Kings of War naar Shakespeare, Scènes uit een huwelijk, The Fountainhead, De stille kracht, De dingen die voorbijgaan, Een Klein Leven , Age of Rage en Mijn Lieve Gunsteling. Zijn producties spelen over de hele wereld van NY, London, Chili, Argentinië, Moskou, Sydney tot Taipeh. Hij regisseerde bij de Metropolitain Opera in NY, La Comédie-Française, Theâtre de l’Odéon, L’Opéra de Paris, het Deutsches Schauspielhaus Hamburg, Wiener Burgtheater, de Schaubühne Berlijn en het National Theatre London. Zijn regies van A view from the Bridge, The Crucible, Network en West Side Story speelden op Broadway. Hij werkte met steracteurs als Isabelle Huppert, Bryan Cranston, Gillian Anderson, Juliette Binoche en Jude Law.
Van Hove ensceneerde o.a. de opera’s Lulu, de Ring des Nibelungen, Salome,, Don Giovanni, Mahagonny en de wereldpremière van Brokeback Mountain. Met David Bowie maakte hij Lazarus.
Van Hove is bekroond met o.a. twee Tony Awards, twee Olivier Awards, de Drama Desk Award, prijs van de kritiek in Nederland in New York, London en Parijs. Hij is Commandeur dans l’Ordre des Arts et des Lettres in Frankrijk, Commandeur in de Kroonorde in België. Hij ontving de Vlaamse Cultuurprijs voor Algemene Culturele Verdienste. In 2019 ontving van Hove de VSCD oeuvre prijs en de Johannes Vermeerprijs, de Nederlandse staatsprijs voor de kunsten.
In 2024 wordt hij Intendant van de Ruhrtriennale.

Scenic & Lighting Design
Jan Versweyveld
Scenograaf Jan Versweyveld is sinds 2001 hoofdontwerper bij Toneelgroep Amsterdam, later Internationaal Theater Amsterdam (ITA). Hij studeerde aan het Brusselse Sint-Lucas-Instituut en aan de Koninklijke Academie in Antwerpen. Vanaf begin jaren tachtig werkt hij samen met regisseur Ivo van Hove en later ook regelmatig met Anne Teresa de Keersmaeker (Rosas).
Hij heeft gewerkt aan verschillende interieur- en tentoonstellingsontwerpen en tal van producties als set- en lichtontwerper in Europa, het VK en de Verenigde Staten.
Het werk van Jan Versweyveld werd meerdere malen bekroond in binnen- en buitenland. In 2017 en 2019 werd hij vier keer genomineerd voor een Tony Award.
Recent werk omvat: West Side Story (NY, Broadway), Wie heeft mijn vader vermoord, Age of Rage en Gevechten en Metamorfosen van een vrouw (ITA), Tartuffe (Paris, Comédie Francaise), The Damned (ITA, Amsterdamse bos), Ingolstadt (Wenen, Burgtheater), Mijn lieve gunsteling (ITA),
Don Giovanni en Dead Man Walking (NY, Metropolitan Opera), Mahagonny (Nationale Opera en Ballet).
Scenograaf Jan Versweyveld is sinds 2001 hoofdontwerper bij Toneelgroep Amsterdam, later Internationaal Theater Amsterdam (ITA). Hij studeerde aan het Brusselse Sint-Lucas-Instituut en aan de Koninklijke Academie in Antwerpen. Vanaf begin jaren tachtig werkt hij samen met regisseur Ivo van Hove en later ook regelmatig met Anne Teresa de Keersmaeker (Rosas).
Hij heeft gewerkt aan verschillende interieur- en tentoonstellingsontwerpen en tal van producties als set- en lichtontwerper in Europa, het VK en de Verenigde Staten.
Het werk van Jan Versweyveld werd meerdere malen bekroond in binnen- en buitenland. In 2017 en 2019 werd hij vier keer genomineerd voor een Tony Award.
Recent werk omvat: West Side Story (NY, Broadway), Wie heeft mijn vader vermoord, Age of Rage en Gevechten en Metamorfosen van een vrouw (ITA), Tartuffe (Paris, Comédie Francaise), The Damned (ITA, Amsterdamse bos), Ingolstadt (Wenen, Burgtheater), Mijn lieve gunsteling (ITA),
Don Giovanni en Dead Man Walking (NY, Metropolitan Opera), Mahagonny (Nationale Opera en Ballet).

Costume design
An D’Huys
An D’Huys studied fashion at the Royal Academy of Fine Arts in Antwerp and was part of the design team of fashion house Ann Demeulemeester for over 11 years.
Recent and earlier productions: West Side Story (Broadway); Forêt (Anne Teresa De Keersmaeker, Le Louvre Paris); A Little Life (Edinburgh International Festival, International Theatre Amsterdam); Ingolstadt (Salzburg Festival); Le Tartuffe ou l’Hypocrite (Comédie Française, Paris & Tour); Age of Rage (Barbican, International Theatre Amsterdam); The Things that Pass, The Fountainhead, Antigone and Kings of War (International Theatre Amsterdam); Unsere Zeit (Residenz Theater Munich); The Glass Menagerie (Théâtre de L’Europe, Paris); All About Eve (West End); The Rise and Fall of the City of Mahoganny (Aix en Provence); A View from the Bridge (the Young Vic, West End, Broadway); Don Giovanni, Boris Godounov, Cosi fan tutte (Paris National Opera); Network (Broadway, National Theatre London); Hedda Gabler (National Theatre London); Obsession (London, Paris, Luxembourg); Lazarus (London, New York Theatre Workshop, Amsterdam); Medea (Burgtheater Wien); The Damned (Comédie Française, Paris, Avignon); The Three Sisters, Poquelin, The Cherry Orchard (TG STAN Antwerp); The Misanthrope (Schaubühne Berlin); Die Walküre, Siegfried and Götterdämmerung (Flanders Opera); Quartet, Bitches Brew and Cassandra (Rosas Brussels).
An has also designed costumes for several film productions including Toto le héros (Jaco van Dormael) and Rosie (Patrice Toye).
Projects in the near future include: Don Giovanni and Dead Man Walking at the MET in New York
An D’Huys studied fashion at the Royal Academy of Fine Arts in Antwerp and was part of the design team of fashion house Ann Demeulemeester for over 11 years.
Recent and earlier productions: West Side Story (Broadway); Forêt (Anne Teresa De Keersmaeker, Le Louvre Paris); A Little Life (Edinburgh International Festival, International Theatre Amsterdam); Ingolstadt (Salzburg Festival); Le Tartuffe ou l’Hypocrite (Comédie Française, Paris & Tour); Age of Rage (Barbican, International Theatre Amsterdam); The Things that Pass, The Fountainhead, Antigone and Kings of War (International Theatre Amsterdam); Unsere Zeit (Residenz Theater Munich); The Glass Menagerie (Théâtre de L’Europe, Paris); All About Eve (West End); The Rise and Fall of the City of Mahoganny (Aix en Provence); A View from the Bridge (the Young Vic, West End, Broadway); Don Giovanni, Boris Godounov, Cosi fan tutte (Paris National Opera); Network (Broadway, National Theatre London); Hedda Gabler (National Theatre London); Obsession (London, Paris, Luxembourg); Lazarus (London, New York Theatre Workshop, Amsterdam); Medea (Burgtheater Wien); The Damned (Comédie Française, Paris, Avignon); The Three Sisters, Poquelin, The Cherry Orchard (TG STAN Antwerp); The Misanthrope (Schaubühne Berlin); Die Walküre, Siegfried and Götterdämmerung (Flanders Opera); Quartet, Bitches Brew and Cassandra (Rosas Brussels).
An has also designed costumes for several film productions including Toto le héros (Jaco van Dormael) and Rosie (Patrice Toye).
Projects in the near future include: Don Giovanni and Dead Man Walking at the MET in New York

Sound Design
Tom Gibbons
Recent Theatre Includes: Best of Enemies (Noël Coward Theatre, Young Vic); Hamlet, Oresteia (Park Avenue Armory, Almeida Theatre, West End); Animal Farm (UK tour); West Side Story, Who’s Afraid of Virginia Woolf? (Broadway); Cabaret (Göteborg Opera); Judas, Oedipus, The Doctor (International Theatre Amsterdam); The Antipodes, Home, I’m Darling, People, Places and Things (Winner for Best Sound Design, Olivier Awards 2016), Hedda Gabler, Sunset At The Villa Thalia, The Red Barn (National Theatre/West End); All About Eve (West End); Our Town (Regent’s Park Open Air Theatre); The Doctor, Wild Duck (Almeida/West End); Madness of King George III (Nottingham Playhouse); Hexenjagd (Theater Basel); Mr Burns, 1984 (Almeida/West End/Broadway); Fanny and Alexander, The Lorax (Old Vic); A View From the Bridge (Young Vic/West End/Broadway); Obsession (International Theatre Amsterdam, Barbican); Life of Galileo, Happy Days, A Season in the Congo, Disco Pigs (Young Vic); Les Miserables (Wermland Opera, Sweden); The Crucible (Theater Basel, Broadway); Anna Karenina (Manchester Royal Exchange); The Moderate Soprano, Elephants (Hampstead Theatre); White Devil, As You Like It (RSC); Translations, Plenty (Sheffield Crucible); After Life, The Absence of War, Romeo & Juliet (Headlong); Lion Boy (Complicite); Venus in Fur (Theatre Royal Haymarket); Henry IV, Julius Caesar (Donmar, St Ann’s Brooklyn); The End of History, Pah La, The Woods, Love Love Love, Goats (Royal Court).
Recent Theatre Includes: Best of Enemies (Noël Coward Theatre, Young Vic); Hamlet, Oresteia (Park Avenue Armory, Almeida Theatre, West End); Animal Farm (UK tour); West Side Story, Who’s Afraid of Virginia Woolf? (Broadway); Cabaret (Göteborg Opera); Judas, Oedipus, The Doctor (International Theatre Amsterdam); The Antipodes, Home, I’m Darling, People, Places and Things (Winner for Best Sound Design, Olivier Awards 2016), Hedda Gabler, Sunset At The Villa Thalia, The Red Barn (National Theatre/West End); All About Eve (West End); Our Town (Regent’s Park Open Air Theatre); The Doctor, Wild Duck (Almeida/West End); Madness of King George III (Nottingham Playhouse); Hexenjagd (Theater Basel); Mr Burns, 1984 (Almeida/West End/Broadway); Fanny and Alexander, The Lorax (Old Vic); A View From the Bridge (Young Vic/West End/Broadway); Obsession (International Theatre Amsterdam, Barbican); Life of Galileo, Happy Days, A Season in the Congo, Disco Pigs (Young Vic); Les Miserables (Wermland Opera, Sweden); The Crucible (Theater Basel, Broadway); Anna Karenina (Manchester Royal Exchange); The Moderate Soprano, Elephants (Hampstead Theatre); White Devil, As You Like It (RSC); Translations, Plenty (Sheffield Crucible); After Life, The Absence of War, Romeo & Juliet (Headlong); Lion Boy (Complicite); Venus in Fur (Theatre Royal Haymarket); Henry IV, Julius Caesar (Donmar, St Ann’s Brooklyn); The End of History, Pah La, The Woods, Love Love Love, Goats (Royal Court).

Choreography
Jan Martens

Musical Supervisor
Ad van Dijk
Theater
Ad had de muzikale eindverantwoordelijkheid voor alle musicals van Albert Verlinde Entertainment en sinds 2015 voor een groot aantal producties binnen Stage Entertainment. Hij componeerde de muziek van 10 musicals waaronder de musicals Cyrano, Joe, Rex en de Kleine blonde dood. Hij is docent aan de Amsterdamse hogeschool voor de kunsten. Hij produceerde cd’s van onder andere Piaf, Footloose, The sound of music, Legally blonde, Daddy cool en A tribute to Whitney.
Overig
Ad ontving in 2015 een musical award voor de beste muziek van De kleine blonde dood. Hij werd genomineerd voor een musical award voor beste arrangementen voor de musicals The bodyguard en Robert Long. Samen met Koen van Dijk werd hij genomineerd voor een Tony award voor best original score voor de musical Cyrano.
Theater
Ad had de muzikale eindverantwoordelijkheid voor alle musicals van Albert Verlinde Entertainment en sinds 2015 voor een groot aantal producties binnen Stage Entertainment. Hij componeerde de muziek van 10 musicals waaronder de musicals Cyrano, Joe, Rex en de Kleine blonde dood. Hij is docent aan de Amsterdamse hogeschool voor de kunsten. Hij produceerde cd’s van onder andere Piaf, Footloose, The sound of music, Legally blonde, Daddy cool en A tribute to Whitney.
Overig
Ad ontving in 2015 een musical award voor de beste muziek van De kleine blonde dood. Hij werd genomineerd voor een musical award voor beste arrangementen voor de musicals The bodyguard en Robert Long. Samen met Koen van Dijk werd hij genomineerd voor een Tony award voor best original score voor de musical Cyrano.

Producer
Albert Verlinde
Albert Verlinde studeerde in 1984 af aan de Kleinkunstacademie in Amsterdam. Hij had enige jaren een eigen cabaretgroep Boemerang en speelde in diverse musicals. Met de musical Piaf met Liesbeth List maakte hij in 1999 zijn debuut als theaterproducent. Sindsdien produceerde bij tientallen voorstellingen, aanvankelijk met zijn eigen bedrijf Albert Verlinde Entertainment en na het samengaan met Joop van den Ende Theaterproducties in 2014 als directeur van Stage Entertainment Nederland. Hij initieerde originele Nederlandse producties als Doe Maar, Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen meneer, Sonneveld en Was Getekend Annie MG Schmidt maar produceerde ook grote internationale Shows als The Bodyguard, Mamma Mia en Disney’s The Lion King. Na zijn vertrek bij Stage Entertainment richtte hij Albert Verlinde Theater op met het doel ieder jaar een bijzondere productie te brengen aantrekkelijk voor een groot publiek. De eerste productie was Dagboek van een Herdershond in samenwerking met Toneelgroep Maastricht. Deze spektakelmusical trok in twee maanden tijd meer dan 80.000 bezoekers en werd een jaar later bij KRO NCRV als eerste Nederlandse musical ooit als live tv spektakel uitgezonden. Daarna volgde Grease en in januari 2024 is de première van Jesus Christ Superstar onder regie van Ivo van Hove. Voor het voorjaar van 2025 is de musical Elisabeth aangekondigd die voor het eerst in Nederland op tournee gaat.
Verlinde is ook een bekend tv gezicht. Als entertainmentdeskundige is hij al dertig jaar te zien in verschillende showrubrieken als RTL Boulevard en Shownieuws, bij beide rubrieken was hij vanaf het begin betrokken. Hij bedacht het televisieprogramma ‘My name is’ dat in meer dan tien landen te zien was en schreef columns voor onder meer Prive, TROS Kompas en NRC Handelsblad. Hij is ook voorzitter van de Raad van Commissarissen van het MECC in Maastricht. Daarnaast is Verlinde maatschappelijk betrokken. Hij is gemeenteraadslid in Vught, voorzitter van de stichting Viering nationale Boomfeestdag, oprichter en voorzitter van het Nationaal Theater Fonds, initiatiefnemer samen met het Prins Bernhard Cultuurfonds van het Nationaal Theaterweekend. Sinds dit jaar is hij ook lid van de landelijke Stuurgroep Samen Minder Suicide. Albert Verlinde is ridder in de Orde van Oranje Nassau, een onderscheiding die hij in 2011 ontving voor zijn inzet voor kunst en cultuur.
Albert Verlinde studeerde in 1984 af aan de Kleinkunstacademie in Amsterdam. Hij had enige jaren een eigen cabaretgroep Boemerang en speelde in diverse musicals. Met de musical Piaf met Liesbeth List maakte hij in 1999 zijn debuut als theaterproducent. Sindsdien produceerde bij tientallen voorstellingen, aanvankelijk met zijn eigen bedrijf Albert Verlinde Entertainment en na het samengaan met Joop van den Ende Theaterproducties in 2014 als directeur van Stage Entertainment Nederland. Hij initieerde originele Nederlandse producties als Doe Maar, Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen meneer, Sonneveld en Was Getekend Annie MG Schmidt maar produceerde ook grote internationale Shows als The Bodyguard, Mamma Mia en Disney’s The Lion King. Na zijn vertrek bij Stage Entertainment richtte hij Albert Verlinde Theater op met het doel ieder jaar een bijzondere productie te brengen aantrekkelijk voor een groot publiek. De eerste productie was Dagboek van een Herdershond in samenwerking met Toneelgroep Maastricht. Deze spektakelmusical trok in twee maanden tijd meer dan 80.000 bezoekers en werd een jaar later bij KRO NCRV als eerste Nederlandse musical ooit als live tv spektakel uitgezonden. Daarna volgde Grease en in januari 2024 is de première van Jesus Christ Superstar onder regie van Ivo van Hove. Voor het voorjaar van 2025 is de musical Elisabeth aangekondigd die voor het eerst in Nederland op tournee gaat.
Verlinde is ook een bekend tv gezicht. Als entertainmentdeskundige is hij al dertig jaar te zien in verschillende showrubrieken als RTL Boulevard en Shownieuws, bij beide rubrieken was hij vanaf het begin betrokken. Hij bedacht het televisieprogramma ‘My name is’ dat in meer dan tien landen te zien was en schreef columns voor onder meer Prive, TROS Kompas en NRC Handelsblad. Hij is ook voorzitter van de Raad van Commissarissen van het MECC in Maastricht. Daarnaast is Verlinde maatschappelijk betrokken. Hij is gemeenteraadslid in Vught, voorzitter van de stichting Viering nationale Boomfeestdag, oprichter en voorzitter van het Nationaal Theater Fonds, initiatiefnemer samen met het Prins Bernhard Cultuurfonds van het Nationaal Theaterweekend. Sinds dit jaar is hij ook lid van de landelijke Stuurgroep Samen Minder Suicide. Albert Verlinde is ridder in de Orde van Oranje Nassau, een onderscheiding die hij in 2011 ontving voor zijn inzet voor kunst en cultuur.

Producer
Matthijs Bongertman
Hij staat aan het hoofd van Senf Theaterpartners. Matthijs Bongertman is een bekende naam in het Nederlandse theaterlandschap. Met Senf produceerde hij de afgelopen jaren vele voorstellingen waarvan onder meer Tineke Schouten, Buurman & Buurman, Intouchables en diverse Nijntje musicals bekende voorbeelden zijn. In 2023 produceerde hij samen met Albert Verlinde en Jaco Kaasschieter de hitmusical Grease voor de Nederlandse markt.
Hij staat aan het hoofd van Senf Theaterpartners. Matthijs Bongertman is een bekende naam in het Nederlandse theaterlandschap. Met Senf produceerde hij de afgelopen jaren vele voorstellingen waarvan onder meer Tineke Schouten, Buurman & Buurman, Intouchables en diverse Nijntje musicals bekende voorbeelden zijn. In 2023 produceerde hij samen met Albert Verlinde en Jaco Kaasschieter de hitmusical Grease voor de Nederlandse markt.

Executive producer
Jaco Kaasschieter
Jaco behaalde zijn bachelor of art & economics in 2009 aan de hogeschool voor de kunsten in Utrecht.
Jaco was tijdens zijn studie als televisieproducer en redacteur betrokken bij diverse televisieproducties van Holiday on ice en musicalproducties Ciske de rat, Tarzan, Evita en Dirty Dancing. Jaco was als gedelegeerd producent betrokken bij het televisieprogramma Mooier dan ooit, Ode aan Doe Maar!.
Jaco produceerde meerdere speciale versies van Jesus Christ Superstar, was eindverantwoordelijk voor de landelijke tournees van Musicals in concert en Best of Broadway en grootschalige openluchtvoorstellingen van Elisabeth en Disney’s Aida. Als uitvoerend producent/ impresario was Jaco verantwoordelijk voor theatertournees van Snelle, Johnny de Mol, Jim Bakkum, het Metropole Orkest, Shirma Rouse, Isa Hoes en Willeke Alberti. Jaco adviseert en organiseert diverse grootschalige concertproducties, gala’s en (locatie)evenementen in binnen- en buitenland.
Jaco behaalde zijn bachelor of art & economics in 2009 aan de hogeschool voor de kunsten in Utrecht.
Jaco was tijdens zijn studie als televisieproducer en redacteur betrokken bij diverse televisieproducties van Holiday on ice en musicalproducties Ciske de rat, Tarzan, Evita en Dirty Dancing. Jaco was als gedelegeerd producent betrokken bij het televisieprogramma Mooier dan ooit, Ode aan Doe Maar!.
Jaco produceerde meerdere speciale versies van Jesus Christ Superstar, was eindverantwoordelijk voor de landelijke tournees van Musicals in concert en Best of Broadway en grootschalige openluchtvoorstellingen van Elisabeth en Disney’s Aida. Als uitvoerend producent/ impresario was Jaco verantwoordelijk voor theatertournees van Snelle, Johnny de Mol, Jim Bakkum, het Metropole Orkest, Shirma Rouse, Isa Hoes en Willeke Alberti. Jaco adviseert en organiseert diverse grootschalige concertproducties, gala’s en (locatie)evenementen in binnen- en buitenland.
Resident director: Jorrit Ruijs
Dramaturge: Bart van den Eynde
Associate Scenic Design: Bart van Merode
Associate Light Design: Martijn Smolders
Associate Sound design: Erwin Sterk
Technical Producer: Jeroen Frijters
Keyboard Programmer: Stuart Andrews
Assistent Choreography: Zora Westbroek
Assistent Costume Design: Fauve Ryckebusch
Costume Supervisor: Monique van Sprang
Head of Wardrobe: Brenda Mets
Hair & Make Up Design: Sebastiaan van der Ham
Head of Hair & Make Up: Esmee van Paassen
Associate Sound design: Erwin Sterk
Keyboard Programmer: Stuart Andrews
Head of Production: Hannah van Meurs
Company Management: Rudy Hellewegen
Production assistent: Tessel van Ruitenbeek
Casting Director: Bram Verhaak
Vocal Coach: Eva Wilms
Musical Director 1: Marco Braam
Musical Director 2: Ezra van Nassauw
Key 1: Evelyn Gallardo / Armand Dusault
Key 2: Charles van den Broucke / Lodewijk Busscher
Guitar: Roy Jansen/ Jurgen Burdorf / Guy Nikkels / Daniel Dudok
Bass: Johannes Adema / Freek Mulder / Kay Hasselbaink
Drums: André van Damme / Eliando Hatumena
Percussion: Door Raeymakers / Jeroen Geevers
Horn: Oscar Schmidt
Trumpet: Alvaro Artime / Oscar Cordero
Woodwinds: Felipe Castro / Martin Diaz
Met dank aan Internationaal Theater Amsterdam
Superstar.
Super Seats.
Je zit op het podium, waar het verhaal zich rondom je afspeelt. Kom binnen tussen de coulissen, sta oog in oog met een levend kunstwerk en word meegezogen in de beleving! Met één van Super Seats word jij zelf onderdeel van Jesus Christ Superstar!

Superstar.
Super Seats.
Je zit op het podium, waar het verhaal zich rondom je afspeelt. Kom binnen tussen de coulissen, sta oog in oog met een levend kunstwerk en word meegezogen in de beleving! Met één van Super Seats word jij zelf onderdeel van Jesus Christ Superstar!